S obzirom da vam je tokom obuka omiljeni deo kada podelimo primere iz prakse, ovim počinjemo seriju tekstova sa različitim primerima izazova sa kojima su se naše kolege suočavale a koje smo uspešno, zajedno rešili 😊 Verujemo da će vam pomoći u slučaju da imate slične situacije 😊
Ovim vas pozivam i da sa nama i ostalim kolegama podelite primere za koje smatrate da bi svima nama bili od koristi 😊
Ali vas takođe pozivam, da nam pišete o izazovima sa kojima se susrećete a mi ćemo imati primer gde smo našim partnerima bili od pomoći pa ćemo vam o tome pisati 😊
Hajde da počnemo 😊
Priča 1: Šta se desi kada padnete na integrity proveri?
Verujem da je „noćna mora“ svim kompanijama koje primenjuju zahteve GFSI standarda mogućnost da im se „desi“ integriti provera.
Šta je zapravo Integrity program?
Integrity programom se osigurava kvalitet GFSI standarda odn.procesa sertifikacije i to:
Programom se osigurava poštovanje pravila standarda i onemogućava sticanje konkurentske prednosti na tržištu učesnika u sertifikaciji.
Kako se biraju kompanije koje će biti proverene?
Na osnovu dva kriterijuma:
Kako izgledaju integrity provere?
Provere su u većini slučajeva nenajavljene (najavljuju se 30min pre dolaska na auditiranu lokaciju). U slučaju major ili KO ocene, proces je isti kao da su major ili KO ocena dobijene na sertifikacionoj proveri.
Šta se dešava ako lokacija ne prihvati integrity proveru?
U ovom slučaju se sertifikat povlači.
Zašto su komanije uplašene od integrity provere?
U slučaju major ili KO ocena, dolazi do povlačenja sertifikata o čemu su automatski obavešteni klijenti čiji ugovori zavise od samog sertifikata, što sa sobom može povući brojne negativne posledice po kompaniju.
Kako to izgleda u praksi?
Zbog poštovanja ugovora (ili želje) klijenata, na našem sajtu ne objavljujemo sa kim smo sve sarađivali (ili sarađujemo) po pitanju naših brojnih usluga. Takođe ne objavljujemo video materijale, slike i ostali materijal nastao na obukama, konsultacijama i proverama.
Zato ćemo dati primere, bez da navodimo naše partnere i/ili vrstu industrije o kojoj je reč.
Jednog od naših partnera je pre dve godine posetila integrity provera. Tada nismo sarađivali pa zato nismo ni mogli biti od pomoći na ovoj vrsti provere, kao što je to slučaj kod ostalih partnera sa kojima sarađujemo. Provera je sprovedena nenajavljeno i baš kada je kompaniji bila „sezona“, dakle posla više nego obično kada samo žurite da ispoštujete sve zahteve kupaca a standard „mora da čeka“. 😊
Na žalost, nalazi su bili negativni po kompaniju, što je dovelo do povlačenja sertifikata. A to je dalje dovelo do povlačenja ugovora sa kupcima čiji je uslov za isporuku proizvoda upravo SERTIFIKAT!
Reći ćete: noćna mora. Tako nekako to i izgleda u početku. Odjednom ostajete bez značajnih kupaca, bez skoro 50% plasmana proizvoda, a već vam je jasno šta to sve sa sobom povlači… Prilično neprijatna situacija.
Šta vam je činiti?
Ništa drugo nego osposobiti sistem za ponovnu sertifikaciju.
S obzirom da su naši partneri do tada sami brinuli o svom sistemu upravljanja bezbednošću proizvoda, uvideli su da im je potrebna stručna pomoć, jer ovoga puta „moraju dobiti sertifikat“, inače je gubitak velikih klijenata neizbežan.
Dobra vest je da vas klijenti neće automatski otpisati jer svi oni organizuju i svoje provere dobavljača i svesni su da su greške sastavni deo posla.
Šta smo uradili?
Ne treba pogađati, rezultat je bio očekivan: dobijanje sertifikata i nastavak saradnje sa starim klijentima ali i osvajanje novih. 😊
Dakle, čak i ako dođe do neprijatnih situacija, uvek postoji rešenje uz prave partnere.
Ali još bolje, da ne bi došlo do ovih situacija, radite sa pravim partnerima! 😉