Od kako su razvijeni, standardi u vlasništvu trgovinskih lanaca su, složićete se, dosta promenili sliku u sistemima upravljanja svojih dobavljača. Mora se priznati da su uz pomoć ovih standarda, uvedene brojne značajne promene u sistemima upravljanja, što je donelo benefite i proizvođačima i trgovinskim lancima i potrošačima. Bezbednost i kvalitet proizvoda su podignuti na više nivoe.
Kada je u pitanju porodica standarda IFS Management GmbH organizacije, uglavnom se govori o IFS food standardu (o trenutno važećoj verziji možete čitati na: https://asconsulting.rs/ifs-food-standard-verzija-8/) ili IFS Logistic standardu (o trenutno važećoj verziji možete čitati na: https://asconsulting.rs/transport-i-skladistenje-ifs-logistic-standard-verzija-3/).
Međutim, sve je više interesovanja, ali i zahteva trgovinskih lanaca za implementacijom IFS HPC standarda. Pa hajde da se malo više upoznamo sa ovim standardom.
Šta pokriva IFS HPC standard?
IFS HPC standard, pokriva sistem upravljanja kvalitetom i bezbednošću proizvoda za proizvode za ličnu negu i domaćinstvo. Svoju primenu je našao kako kod proizvoda koji se rade z privatne robne marke, tako i kod proizvođačkih brendova.
Vrste proizvoda na koje je ovaj standard primenjiv:
Kozmetički proizvodi (npr. šminka, šamponi, kreme, losioni…)
Hemijski proizvodi za domaćinstvo (deterdženti, omekšivači, sredstva za čišćenje, sredstva za osvežavanje vazduha …)
Proizvodi za svakodnevnu upotrebu u domaćinstvu (higijenske rukavice, pek papir, alu folija…)
Proizvodi za ličnu higijenu, uključujući i medicinske proizvode I klase (tamponi, pelene, sunđeri za tuširanje…).
Struktura IFS HPC standarda
Prema IFS definiciji, IFS HPC je“ Standard za proveru kompanija koje proizvode za domaćinstva i proizvode za ličnu negu ili kompanije koje pakuju rastresite proizvode za domaćinstvo i za ličnu negu. IFS HPC se može koristiti samo kada je proizvod „prerađen“ ili kada postoji rizik od kontaminacije proizvoda tokom primarnog pakovanja“.
Struktura prati strukturu ostalih IFS standarda:
Upravljanje i posvećenost višeg menadžmenta
Sistem upravljanja bezbednošću i kvalitetom proizvoda
Upravljanje resursima
Operativni procesi
Merenja, analize i poboljšanja
Dakle, kroz upravljanje i posvećenost višeg menadžmenta, komapnija je dužna da donese korporativnu politiku i ciljeve, da definiše odgovornosti i ovlašćenja, kao i organizacionu strukturu, ali i da sprovodi preispitivanja od strane rukovodstva, kao i provere na lokaciji. Bitan zahtev se tiče kulture bezbednosti proizvoda, čiji nivo upravo i zavisi od višeg rukovodstva, pa je zato logično što ga moramo primeniti kroz ovo poglavlje.
Sistem upravljanja kvalitetom i bezbednošću proizvoda, nam donosi zahteve za upravljanje dokumentacijom i zapisima ali i sprovođenje analize opasnosti:
Formiranje tima za sprovođenje analize opasnosti
Opis proizvoda
Identifikacija nameravane i očekivane upotrebe
Konstrukcija dijagrama toka
Verifikacija dijagrama toka na licu mesta
Sprovođenje analize opasnosti
Određivanje kritičnih kontrolnih tačaka i ostalih kontrolnih mera
Uspostavljanje validiranih kritičnih granica za svaku kritičnu kontrolnu tačku
Uspostavljanje korektivnih akcija
Uspostavljanje procedura verifikacije
Upravljanje resursima se odnosi na zaposlene, i to na definisanje odgovornosti i ovlašćenja, uspostavljanje, primenu i proveru efektivnosti sprovođenja zahteva u vezi sa ličnom higijenom, a zatim obuke zaposelnih i zahteve u vezi sa prostorijama za zapsolene.
Operativni procesi, kao najkompleksnije poglavlje, donosi zahteve vezane za:
Usredsređenost na korisnike
Specifikacije i recepture
Specifikacije gotovih proizvoda
Zahtevi u vezi sa legislativom i razvoj proizvoda
Nabavku
Zahteve vezane za lokaciju, vodu, vazduh
Čišćenje i dezinfekciju
Upravljanje otpadom
Upravljanje stranim materijalima
Kontrola štetočina
Prijem robe i skladištenje
Transport
Održavanje i oprema
Sledljivost
Upravljanje alergenima
Odbrana proizvoda
Merenja, analize i poboljšanja se odnose na interne provere, inspekcije lokacije, validaciju procesa, sprovođenja analiza, kalibraciju merne opreme, kontrolu merenja, reklamacije, neusaglašenosti, korektivne mere, opoziv proizvoda.
Podseća Vas na food standard? 😊 Daa, ali je daleko drugačiji od njega, s obzirom na vrstu proizvoda koje pokriva. Pa kako ga onda implementirati? Lako 😊 Obratite se našoj Agenciji za pomoć !!!!